Blog

Kategórie
 
 
 
 
 
 
 

LOGO(therapy) - náš nový autorský print

Vytvoriť vlastný print po minuloročnej úspešnej autorskej grafike LET GO, sa ukázalo byť náročnejším zadaním, ako sa na prvý pohľad zdalo..

 

Vaša FASHION STORY: Katka

Katka (34) je maminou malého škôlkara Riška. Pred materskou dovolenkou pôsobila v oblasti marketingu, no po nástupe na materskú sa začala venovať koučingu. Vo voľnom čase sa venuje rekreačne športu a to najmä plávaniu, bicyklu a behu. O jej pohľade na módu, o jej osobnom štýle či spôsoboch nakupovania sme sa porozprávali v príjemnej atmosfére v našom obchodíku.

KATKA A JEJ ŠTÝL

Katka svoj štýl nepovažuje za vyhranený. Oblieka sa podľa nálady, a inklinuje viac elegantnejším kúskom. Nevníma, že by sa jej zmenil štýl obliekania počas pandémie, práve naopak, keďže predtým pôsobila v mužskom kolektíve v stavebnom segmente, nemala toľko príležitostí obliekať sa žensky. Vďaka tehotenstvu si našla cestu späť k šatám, keďže sa v nohaviciach necítila dostatočne pohodlne. Po pôrode Katka výrazne schudla, čo bola skvelá príležitosť k obnove šatníka a vrátila sa k elegantnému štýlu, ktorý má veľmi rada, cíti sa v ňom žensky a viac sama sebou. To bol moment, kedy sa začala viac zaujímať o slowfashion a zmenila do veľkej miery svoj mindset k nakupovaniu. Začala vyhľadávať viac lokálne značky a začala klásť väčší dôraz na to, z akých materiálov sú kúsky, ktoré jej padli do oka, ušité. Kedykoľvek ide medzi ľudí, využije túto možnosť obliecť sa pekne. Ako svôj typický kúsok v šatníku, ktorý Katku vystihuje, vníma šaty “košeľovky". “Mám ich rada, pretože sú to také tie šaty, čo sa dajú obliecť na bežný deň, keď idem na nákup, ale zároveň si ich oblečiem na business stretnutie. Veľmi záleží aj od doplnkov, ktoré k nim zvolím”

 

Vaša FASHION STORY: Veronika

Veronika (29) je z Bratislavy a pôsobí ako konzultantka v poradenskej firme. Je to snílek, ktorý rád hľadá krásu aj v bežných chvíľach života. Fascinuje ju japonská kultúra a kuchyňa a relaxuje pri učení sa ich jazyka. “Ten záujem o japonskú kultúru sa prelomil prvou návštevou Japonska pred 2,5 rokmi, kedy som sa utvrdila v tom, že sú vyspelá kultúra. Páči sa mi ako zmýšľajú a tiež ich spôsob života, pre mňa kľudný a nadnesený“. Vo voľnom čase trávi Veronikarada čas cestovaním a objavovaním nových, netradičných miest, potulkami po horách, či s rodinou a priateľmi.

VERONIKA A MÓDA

Veronikin štýl sa vekom aj časom vyvíjal aj sa stále vyvíja, no ako hovorí „za posledné roky v ňom sledujem istúkonzistentnosť, nakoľko v mojom šatníku prevládajú strihy a farby, o ktorých viem, že mi pristanú“. Aj preto sa jej v posledných rokoch zúžila paleta farieb, ku ktorým inklinuje.Svoj pracovný život trávi predovšetkým v kancelárií alebo na stretnutí s klientmi a tak aj napriek pandemickým časom, zostáva verná elegantnejšiemu štýlu. „Páčia sa mi jednoduché no rafinované strihy, zaujímavé látky, či už vzorom alebo štruktúrou“. Dáva prednosť kvalite prevedenia a materiálov.

Veronika obľubuje vintage štyl a folklórne vzory. V jej šatníku by ste tepláky nenašli. V poslednej dobe sa snaží minimalizovať nákupy a realizuje ich viac uvážene. Začala sa zameriavať na lokálnu tvorbu, predovšetkým kvôli etickým hodnotám a kvalite, ktorú u veľkých reťazcoch postrádala. "Lokálna tvorba mi učarovala tiež kvôli orignálnosti a kvôli tomu, že si môžem povedať svoje miery a predstavy a môžem si svoj ideálny kúsok vyskladať sama.“ Také kúsky si Veronika v šatníku aj viac váži a má k nim iný vzťah.

 

CESTA K VLASTNÉMU PARFÉMU

VEĽKÝ SEN

Od samého začiatku, keď ešte DONEE nemalo ani svoj názov, sme mali taký sen... Mali sme v hlave obraz toho, ako si naše zákazníčky  rozbaľujú balíček od nás a jeho otvorenie im urobí radosť a poteší všetky zmysly. Myslíme tak komplexne. Aby naše kúsky potešili vizuálne, ale aj na dotyk. A ako čerešničku na torte sme si predstavovali vôňu, ktorá sa rozvinie po otvorení balíčka a doplní celý vnem o novú dimenziu.

 

Ako sa správne odmerať?

Aby Vám náš kúsok pri nákupe cez internet pekne sadol, je ideálne, aby ste poznali svoje miery.
 
Ako sa správne odmerať?
Optimálne je merať sa pred zrkadlom, aby ste si skontrolovali či vediete meter správne.
Ako merací nástroj odporúčame krajčírsky meter. Merajte sa priamo na tele iba cez spodné prádlo alebo tenké priliehavé oblečenie. Pri meraní stojte vzpriamene, ale uvoľnene.

 

Sme na križovatke... (časť 2./2)

Moja druhá kríza prišla viac menej logicky. Musela prísť. Čím viac sme nahliadli do pozadia tvorby oblečenia, tým viac sme zistili, aký je to masívny a komplikovaný proces, ktorý nevyhnutne potrebuje isté náklady. Čím dlhšie pracujeme s materiálmi a látkami, tým viac sa nám posúva pomyselná hranica a barometer kvality. Čím viac vnímame, ako funguje marketing vo fast-fashion priemysle, tým viac cítime, že marketing v slow-fashion je boj s veternými mlynmi. A takto by som mohla pokračovať ešte veľmi dlho, koľko „aha efektov“ sme vďaka 2 rokom rozbiehania značky oblečenia zažili. To človekom zamáva. A o čo teda vlastne ide?

 

Sme na križovatke... (časť 1./2)

V rozbehnutom kolotoči sa len s ťažkosťou dokážete rozhliadnuť a vyhodnotiť, ako sa vám páči okolie. Ste príliš zaneprázdnení samotným točením a rýchlosť kolotoča vás odpojí od vnímania časopriestoru. Tak nejak vnímam obdobie rozbiehania našej DONEE značky. V dennodennom kolobehu riešenia operatívy a výroby, logistiky objednávok, marketingu a administratívy (a to všetko popri inej práci a rodine) nie je niekedy čas sa ani najesť. Nie to ešte zamyslieť sa hlbšie, či tam, kde sme, sme správne. V tom najširšom zmysle slova, aké si človek vie len predstaviť. Ako som začala posledné dni s prichádzajúcimi sviatkami spomaľovať, dostala som sa viac k sebe. Myšlienky sa mi doslova predierali von a pýtali si moju pozornosť čoraz intenzívnejšie. A to až tak, že som si musela sadnúť a dať ich zo seba von. 

 

Kľukatá cesta k vlastnej látke

Tieto dni žijeme v DONEE radosťou z novej kolekcie, pre ktorú má prívlastok “naša” ešte o niečo hlbší význam. Vytvorili sme ju totiž z látky, ktorá je (aspoň zčasti) tiež naším dielom, pretože je potlačená našou autorskou grafikou. Rady by sme v tomto žurnále s vami zozdieľali cestu, ktorá viedla k naplneniu tohto nášho sna.


 
 

Uväznené v záhrade plnej ruží alebo ako sme fotili letnú kolekciu

Naša dlho pripravovaná letná kolekcia DONEE the Label pre budúce mamičky je už pripravená uzrieť svetlo sveta! :) Od samotného zhotovenia prvého prototypu je však ešte dlhá cesta, kým si môže nový kúsok od nás prvá zákazníčka reálne objednať. Od zdokonaľovania a úprav strihu, cez nacenenie, nafotenie až po úpravu fotiek a nahodenie jednotlivých kúskov na e-shop.

 

Kríza identity môjho šatníka na tretiu

Za posledné 3 roky ma životné okolnosti, materstvo a obdobia s ním spojené, prinútili od základov prehodnotiť môj, dovtedy konzistentne a dlhodobo budovaný, šatník. Keď som v 28-mičke otehotnela, môj šatník za roky pôsobenia vo firemnom formálnom prostredí s exaktne definovaným dresscodom pripomínal skôr šatník 45-ročnej businessmanky ako mladej baby. Ja som sa však v business šatách cítila ako ryba vo vode, nebol priestor a u mňa ani potreba si výrazne farebne či strihovo „vyskakovať“. Tehotenstvo však spravilo od 4.mesiaca u mňa doslova revolúciu. V priebehu par týždňov som prišla vzhľadom na v drieku upnuté strihy takmer o 90% svojich kúskov. Skrátka som ich cez bruško nezapla. Vtedy ešte ako nákupná maniačka som sa aj v duchu potešila, že mám vlastne objektívny a legitímny dôvod nakúpiť si nové veci. No prišlo veľké sklamanie, keď som pochopila, že s tou tehotenskou módou to vôbec nie je také ružové.

 
 

Všestranná mašlička ako symbol daru

Možno ste si viacerí z vás všimli, že v našom logu je v písmenku D ukrytá mašlička. Avšak možno len niektorí z vás vytušili jej skrytý význam. Jej umiestnenie v logu nie je totiž žiadna náhoda. Naša grafička využila mašličku ako symbol daru a o dare je celý príbeh za značkou DONEE the Label. U nás v DONEE vnímame ženu, ktorá čaká bábätko, ako obdarovanú ženu. A preto DONEE, pretože v preklade znamená „obdarovaná“ :)
 

 

Kto je za značkou DONEE the Label

Myslím, že je na čase, odhaliť vám kúsok z našej kuchyne, a prezradiť vám, kto sa skrýva za značkou DONEE the Label. Keby som to mala zhrnúť jednou vetou, za značkou DONEE the Label je jeden snílek-kreatívec-vizionár, jeden realista-makač-kritik a jeden praktik-detailista-doťahovač. Dokonale dopĺňame jedna druhú, a druhá tretiu a len vďaka tomu, že sme spojili sily, vám môžeme prinášať naše DONEE tehotenské kúsky.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia